عودة

 

الدكتور / مريم موسى متى عبدالملاك
مدرس بقسم المناهج وطرق التدريس، كلية التربية بالوادى الجديد، جامعة أسيوط
تفاصيل السيرة الذاتية

بيانات ال MIS

دخول الإعضاء

تواصل مع العضو نسخة للطباعة
العنوان الحالى الخارجة- الوادي الجديد
تليفون المكتب 2040
البريد الالكترونى mariam.abdelmalak@newvedu.au.edu.eg
mariammatta76@gmail.com
الموقع الالكترونى http://mariammatta76.wix.com/mariamabdelmalak
google scholar link https://scholar.google.com.eg/citations?hl=en&user=CLDjZ_EAAAAJ&view_op=list_works&gmla=AJsN-F5-Djc4lrrL6XJo_Ik01DRMwb7HnIY8qztTFvU2n-h7_QDftpvImsOn3GmnaVFuNKMm6Z4ZMWkSNLNNG44kmiRjfkJNrUxp4c8FaUQJf_RTbrnpkEkeW8Ums23wYnWXEIOeQqpi

  • دكتوراه فى مناهج وطرق تدريس ( مناهج وطرق تدريس الرياضيات ) ، كلية التربية، جامعة ولاية نيومكسيكو، الولايات المتحدة الامريكية، 2013
  • فى شهادة التعليم والتعلم عبر الانترنت، جامعة ولاية نيو مكسيكو، الولايات المتحدة الامريكية، 2013
  • ماجستير فى مناهج وطرق تدريس ( مناهج وطرق تدريس الرياضيات ) ، كلية التربية بالوادي الجديد، جامعة اسيوط، 2005
  • بكالوريوس فى العلوم والتربية ( رياضيات ) ، كلية التربية بالوادي الجديد، جامعة أسيوط، 1998
الدرجات العلمية :
  • مدرس بقسم المناهج وطرق التدريس، كلية التربية بالوادى الجديد، جامعة أسيوط، 2013
  • مدرس مساعد بقسم المناهج وطرق التدريس، كلية التربية بالوادى الجديد، جامعة اسيوط، 2005
  • معيد بقسم المناهج وطرق التدريس، كلية التربية بالوادى الجديد، جامعة اسيوط، 1998

المجالات البحثية:
مناهج وطرق تدريس , - حضور دورات تنمية قدرات أعضاء هيئة التدريس , مناهج وطرق تدريس الرياضيات

الابحاث :

1-Abdelmalak, Mariam, Web 2.0 Technologies and Building Online Learning Communities: Students’ Perspectives, Online learning, http://olj.onlinelearningconsortium.org/index.php/jaln/issue/current/showToc, 2015
2-Abdelmalak, Mariam, Participatory Curriculum Planning: Students’ Perceptions, Curriculum and Teaching, James Nicholas Publishers, vol 30- no 1, 67-84, http://www.ingentaconnect.com/content/jnp/ct/2015/00000030/00000001/art00006, 2015
3-Mariam Abdelmalak, Faculty-student partnerships in assessment., International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, in press, 2015
4-Abdelmalak, M, Using Web 2.0 technologies to support student engagement., New Mexico Society for Technology in Education conference. New Mexico State University, Las Cruces, New Mexico, April, 2014
5-Abdelmalak, M, Students’ active participation in curriculum design: A case study of a graduate education course., The 11th International Sun Conference on Teaching and Learning, The University of Texas, El Paso, April, 2014
6-Abdelmalak, M, Towards flexible learning for adult students: HyFlex design, Society for Information Technology & Teacher Education (SITE) International Conference , Chesapeake, VA: AACE, April, 2014
7-Abdelmalak, M. , Building online learning communities using Web 2.0 technologies, Society for Information Technology & Teacher Education (SITE) International Conference, Chesapeake, VA: AACE, April, 2014
8-Abdelmalak, M, HyFlex course design: A case study of an educational technology course, Society for Information Technology & Teacher Education (SITE) International Conference, Chesapeake, VA: AACE, pp. 128-135, http://www.editlib.org/p/48080, March, 2013
9-Asing-Cashman, J., Rutledge, D., Gurung, B., Arouri, Y., Abdelmalak, M., Pawielski, Y. & Ryan, A, Examining digital native preservice teachers perceptions of an educational technology course , Society for Information Technology & Teacher Education International Conference , pp. 3012-3014, March, 2013
10-Abdelmalak, M., HyFlex course design: Exploring students’ meanings of the learning experience, The 2013 Graduate Research and Arts Symposium, Las Cruces, New Mexico State University, March, 2013
11-Abdelmalak, M, Involving students in the assessment process: Exploring students’ meanings of the learning experience, The New Mexico Higher Education Assessment and Retention conference (NMHEAR), Albuquerque, NM, February, 2013
12-Abdelmalak, M., The process of building learning communities in an online course, World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education , Chesapeake, VA: AACE, pp. 516-523, http://www.editlib.org/p/114885, October, 2013
13-Abdelmalak, M, Sharing power and responsibility with students: A Case Study of an Education Course, 11th Annual Hawaii International Conference on Education. Honolulu, Hawaii, January, 2013
14-Abdelmalak, M, Learner-centered teaching: Preparing students to be independent responsible learners, 11th Annual Hawaii International Conference on Education. Honolulu, Hawaii, January, 2013
15-Abdelmalak, M, Students’ active participation in the decision-making process., 11th Annual Hawaii International Conference on Education. Honolulu, Hawaii. , January, 2013
16-Abdelmalak, M., & Trespalacios, J. , Using a learner-centered approach to develop an educational technology course., International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 25(3), http://www.isetl.org/ijtlhe/pdf/IJTLHE1534.pdf, 2013
17-Rutledge, D., Asing-Cashman, J., Abdelmalak, M., Gurung, B., Arouri, Y. & Pawielski, Y, Introduction to Integrating Technology into Teaching: Developing a course for pre-service teachers., Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, pp. 3048-3050, http://www.editlib.org/p/40055, March, 2012
18-Abdelmalak, M., Arouri, Y., Khatib, M., & Pacheco, R. , A critical examination of diversity in pedagogy: Perspectives and visions of doctoral students., Research, Pedagogy and Other Institutional Practices: An Interdisciplinary Conference on Diversity in Higher Education, New Mexico State University, Las Cruces, New Mexico. , March, 2012
19-Abdelmalak, M, Learner-centered teaching: A case study of an education course, Rocky Mountain Educational Research Association Annual Conference (RMERA). Las Cruces, New Mexico., November, 2012
20-Abdelmalak, M, Preparing and training teachers to use technology in their classrooms: Educational technology course design., the Global Learn Europe/North America 2012 Conference, pp. 86-91, November, 2012
عدد المقرارات0 مقرر