Back

Prof. prof. Aly Mostafa

Professor, Department of Psychology , Faculty of Education, Assiut University

C.V Details




Print copy Member login MIS Data

 

 

Current Address

:

Department of Psychology - Faculty of Education - Assiut University

Office Tel.

:

2423499

Home Tel.

:

-

Mobile No.

:

0100194648

E-Mail

:

ali.mostafa1@edu.au.edu.eg
aly_mstf@yahoo.com

google scholar link

:

https://scholar.google.com.eg/citations?hl=ar&user=VoN_n_sAAAAJ&view_op=list_works
Educational Qualifications:
  • Ph. D. In Psychology ( Educational Psychology ) , Faculty Of Education, Assiut University, 1996


 

 
  • Professor, Department of Psychology , Faculty of Education, Assiut University, 2010
  • Professor, Faculty of Education, Assiut University, 2007
  • Associate Professor, Faculty of Education, Assiut University, 2002
  • Lecturer, Faculty of Education, Assiut University, 1996
  • Assistant Lecturer, Faculty of Education, Assiut University, 1994

Research fields:
علم النفس التربوى , Meta-cogitive therapy

Publications:

1 - الأستاذ الدكتور علي أحمد سيد أستاذ علم النفس التربوى كلية التربية - جامعة أسيوط الأستاذ الدكتور عماد أحمد حسن علي أستاذ علم النفس التربوي ورئيس قسم علم النفس التربوي كلية التربية - جامعة أسيوط , واقع استخدام أساليب المقارنات المتعددة البعدية في بعض الرسائل العلمية بالأقسام التربوية بكلية التربية بجامعة أسيوط, مجلة كلية التربية جامعة اسيوط, كلية التربية جامعة اسيوط, مجلد 31 عدد 3 ابريل 2015, 148-169, May, 2015
2 -  محمد رياض أحمد وعلي أحمد سيد وعلاء صادق , أثر مستوى ذكاء التلاميذ ذوي الصعوبات الذهنية بمدارس التربية الفكرية في توافق تقاريرهم الذاتية مع أولياء الأمور والمعلمين حول مشكلاتهم السلوكية. , مجلة دراسات في التعليم العالي ، مركز تطوير التعليم الجامعي بجامعة أسيوط , العدد السادس, 2014
3 - بحث فردى أ.د./ على أحمد , " فاعلية زمن الكمون " , مجلة كلية التربية بجامعة الملك سـعود, والثانى نشر فى مجلة رسالة الخليج , مركز دراسات الخليـــج العربى 2006, العدد (101) الرياض ., مجلة رسالة الخليج , مركز دراسات الخليـــج العربى, العدد (101), April, 2006
4 - أ.د. / على أحمد سيد أ.د. / أحمد محمد سالم , " فاعلية برنامــــــج تعليمى مقترح فى تنمية مهــــــارات التقويم التربــوى لدى طلاب شعبة اللغة الفرنســـية بكليـــــة التربيــــة فى ضوء معايير جودة المعلم . , منشور وتم إلقاؤه " فى اللقاء السـنوى الثالث عشر - الجمعية الســــعودية جستن - فى 21/22 محرم 1427 بالرياض, الجمعية الســــعودية جستن - فى 21/22 محرم 1427, February, 2005
5 - بحث فردى أ.د. / على أحمد, " مدى كفــــاءة إســـتخدام قياسـات القلق الســـــيكومترى والفســـــــــــــيولوجى المـــدار بالكمــــبيوتر فى قيــــــاس قلق الإخــــــــتبار التحصيلى" , مجلة كلية تربية بنها, يوليو/ 2004, المجلد الرابع عشر (العدد58) جامعة الزقازيق ., مجلة كلية تربية بنها, العدد 58 , July, 2004
6 - أ.د. / على أحمد, ســيكولوجية إدارة المدرسة والفصل وما يدركه الطالب وعلاقتهما بالتحصيل الفعلى , مؤتمر قضايا الإدارة التربوية فى الدول العربية وإصلاحها , 7-9 ديسمبر 2000 , الهيئة اللبنانية للعلوم التربوية, مجلة المؤتمر – بيروت ., مجلة مؤتمر الادارة التربوية – بيروت , مجلة مؤتمر الإدارة التربوية فى الدول العربية, عام 2000, بيروت / لبنان, December, 2000

Supervisions :

1- anaam sayed khedr, Diagnosis of some mental disorders experienced by students in middle school in the State of Kuwait and the resulting from the Iraqi invasion, M. Sc, 25 February 2001
2- mansor abdalla mohsen, The effect of the interaction between the learning style and the type and level of information in remembrance of students at the College of Education in Yemen - a study in the light of the cognitive model informational, Ph. D., 30 November 2003
Supervisors : dr salah eldin elshiref dr emad ahmed hasan dr ali ahmed sayed
3- Mouhamed Shaban Farghly Ahmad, USING METACOGNITIVE STRATEGIES IN THE DIAGNOSIS AND REMEDIATION OF LEARNING DISABLED CHILDREN, M. Sc, 20 September 2001
Supervisors : Emam Moustafa Said, Salah El-Din Hissain El-Shrif, Ali Ahmad Said Moustafa
4- Enaam Said Khedr, DIAGNOSIS OF THE PSYCHOLOGICAL DISTURBANCES from WHICH INTERMEDIATE SCHOOL STUDENTS IN KUWAIT SUFFER AND WHICH RESULFED from THE IRAQI INVASION, M. Sc, 3 February 2001
Supervisors : Abou El-Azaim Abdel Moneam El-Gmal, Abdel Aziz El-Ghanem, Emad Ahmad Hassan Ali, Ali Ahmad Said Moustafa
5- Wlaa Hamdy Abdel Karim Mishaly, The procedure of problem solving and the thinking loop according Sternberg model and their relationship with the academic achievement and self_ organized learning for the students of faculty of education., M. Sc, 30 June 2014
Supervisors : Ali Ahmad Said, Khidr Mokhimr Abou Zaid
6- Adel Samir Mohamed Hemdan, The relationship between sample size and critical values of Post-hoc multiple comparison procedures in light of Level of significant and number of groups, M. Sc, 3 June 2015
Supervisors : Prof. dr. Ali Ahmed Sayed Professor of Educational Psychology, Head of Department of Psychology, Faculty of Education, Assiut University Prof. dr. Emad Ahmed Hassan Ali Professor of Educational Psychology, Faculty of Education, Assiut University
7- Adel Samir Mohamed Hemdan, The relationship between sample size and critical values of Post-hoc multiple comparison procedures in light of Level of significant and number of groups , M. Sc, 3 June 2015
Supervisors : Prof. dr. Emad Ahmed Hassan Ali Professor of Educational Psychology, Faculty of Education, Assiut University Prof. dr. Ali Ahmed Sayed Professor of Educational Psychology, Head of Department of Psychology, Faculty of Education, Assiut University
Number of courses0 course