Back

Dr. Hanan Ahmed Abdel-Hafez Mahmoud

Associate Professor, Department of Curriculum and Teaching Methods , Faculty of Education, ِِAssiut University

C.V Details




Print copy Member login MIS Data

 

 

Office Tel.

:

064193

E-Mail

:

hanan.mahmoud1@edu.au.edu.eg
fullauni@yahoo.com

google scholar link

:

https://scholar.google.com.eg/citations?hl=ar&user=kD9LqRYAAAAJ&view_op=list_works
Educational Qualifications:
  • Ph. D. In Curriculum and Instruction ( Methods of Teaching English ) , College of Education, assiut university, 2001


 

 
  • Associate Professor, Department of Curriculum and Teaching Methods , Faculty of Education, ِِAssiut University, 2013
  • Lecturer, Faculty of Education, Assiut University, 2001
  • Assistant Lecturer, Faculty of Education, Assiut University, 1994
  • Demonstrator, Faculty of Education, Assiut University, 1988

Research fields:
مناهج وطرق تدريس , المناهج وطرق التدريس , Teacher Education

Publications:

1 - Dr Hanan A. Abdelhafez & Dr Mahmoud M. S. Abdallah (2015), Making It 'Authentic': Egyptian EFL Student Teachers' Awareness and Use of Online Authentic Language Materials and Their Learning Motivation, Journal of Research in Curriculum, Instruction and Educational Technology (JRCIET): An International Quarterly Refereed Educational Journal, Association of Arab Educators, Egypt, 1, 1, 1-45, http://jrciet.blogspot.com/, January, 2015
Full text
2 - فردي, اثر برنامج قائم علي استراتيجية القراءة التشاركية في تنمية استخدام بعض استراتيجيات ومهارات القراءة وفي تحسين الميل نحو تعلم اللغة لدي تلاميذ المرحلة الاعدادية, مجلة كلية التربية بأسيوط, July, 2013
3 - فردي, التنبؤ بحجم المفردات اللغوية والفهم القرائي في ضوء بعض استراتيجيات تعلم المفردات اللغوية لدى طلاب المرحلة الثانوية, مجلة كلية التربية بأسيوط, المجلد الثامن والعشرون- العدد الثالث, July, 2012
4 - الأستاذ الدكتور | عماد احمد حسن- أستاذ علم النفس التربوي, العلاقة بين القلق من تعلم اللغة الانجليزية والذكاء الوجداني وتاثيرهما علي التحصيل الاكاديمي للطلاب المصريين الغير متخصصين في اللغة الانجليزية, مجلة البحث في التربية وعلم النفس, المجلد الرابع والعشرون- العدد الثاني, October, 2011
5 - الدكتور | عماد احمد حسن- أستاذ علم النفس التربوي , استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا كمتغيرات تنبؤية للتحصيل الاكاديمي والاداء التدريسي لدي طلاب كلية التربية شعبة اللغة الانجليزية, مجلة كلية التربية بأسيوط- المجلد السادس والعشرون- العدد الأول- جزء أول, يناير 2010 , المجلد السادس والعشرون- العدد الأول, January, 2010
6 - د. حنان أحمد عبد الحافظ د. محمد رياض عمر عثمان, دور اللغة الأم فى تدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية: مدركات الطلاب ومعتقدات المعلمين والممارسة الفعلية فى الفصل المدرسى, مؤتمر التحديات التكنولوجية التى تواجه التعليم-2009- جامعة الزقازيق, 2009
Number of courses0 course