Back

Dr. Nagwa Ahmed Abdalla waer

Head، Department of Psychology ، Faculty of Education (at New Valley)، Assiut University
Associate Professor, Department of Psychology , Faculty of Education (at New Valley), Assiut University

C.V Details




Print copy Member login MIS Data

 

 

Current Address

:

Emerging; Faculty of Education, New Valley _ Assiut University

Office Tel.

:

2055

Home Tel.

:

0927936111

Mobile No.

:

01090155111

E-Mail

:

nagwa.waer@edunv.au.edu.eg
nagwa73_2013@yahoo.com

google scholar link

:

https://scholar.google.com.eg/citations?view_op=new_profile&hl=ar
Educational Qualifications:
  • , 2013
  • Ph. D., 2005
  • M. Sc., 2000
  • , 1997
  • LIC., 1995


 

 
  • Associate Professor, Department of Psychology , Faculty of Education (at New Valley), Assiut University, 2014
  • Lecturer, Department of Psychology , Faculty of Education (at New Valley), ِِAssiut University, 2005
  • Demonstrator, Department of Psychology , Faculty of Education (at New Valley), Assiut University, 1995
 

Current Position :

  • Head of the Department of Psychology , Faculty of Education (at New Valley), Assiut University, since October 2014
  • Past Positions :

  • Director of Quality Assurance Unit, sinceApril 2012
  • Research fields:
    علم النفس

    Publications:

    1 - نجوي أحمد عبد الله, فاعلية تطبيق البرمجة اللغوية العصبية في تنمية دافعية التعلم لدي طلاب الصف الثاني الثانوي منخفضي السمات الانفعالية السلوكية , المجلة المصرية للدراسات النفسية , الجمعية المصرية للدراسات النفسية, 26 (90), 357-395, January, 2016
    2 - نجوى أحمد عبدالله واعر, الفروق بين الطلاب ذوى توجهات الأهداف وفق التصنيف الرباعي في كل من أبعاد التعلم المنظم ذاتيا والتحصيل الدراسي لدى طلاب كلية التربية بالوادي الجديد, المجلة المصرية للدراسات النفسية , الجمعية المصرية للدراسات النفسية, العدد84-المجلد24, 360-391, July, 2014
    3 - نجوى أحمد عبدالله واعر, برنامج تدريبي قائم على بعض عادات العقل وأثره في تنمية مهارات التفكير الايجابي لدي طلاب كلية التربية بالوادي الجديد, المجلة العلمية -كلية التربية بالوادي الجديد, المجلة العلمية -كلية التربية بالوادي الجديد, العدد الثالث عشر -الجزء الثاني, 256-299, February, 2014
    4 - نجوى أحمد عبدالله واعر, برنامج تدريبي قائم على أبعاد الذكاء الوجداني وأثره في تنمية بعض المهارات الشخصية لدي القيادات بمحافظة الوادي الجديد, المجلة العلمية -كلية التربية بالوادي الجديد, المجلة العلمية -كلية التربية بالوادي الجديد, العدد التاسع-الجزء الأول, ص ص2-43, February, 2013
    5 - نجوى أحمد عبدالله واعر, الذكاء الاجتماعي وعلاقته بالمسئولية الاجتماعية لدي طلاب كلية التربية بالوادي الجديد, المجلة العلمية -كلية التربية بالوادي الجديد, المجلة العلمية -كلية التربية بالوادي الجديد, السابع-2012م, 349-395, 8, 2012
    6 - نجوى أحمد عبدالله واعر, برنامج تدريبي قائم على بعض مباديء نظرية تريز وأثره في تنمية مهارات حل المشكلات, المجلة العلمية -كلية التربية بالوادي الجديد, المجلة العلمية -كلية التربية بالوادي الجديد, العدد الثامن, 243-262, November, 2012
    7 - أ.م.د خضر مخيمر ود. نجوى أحمد عبدالله واعر, الذاكرة السمعية والبصرية وعلاقتهما بالتعرف والفهم القرائي لدى التلاميذ العاديين وذوى صعوبات التعلم , المجلة العلمية جامعة حلوان , المجلة العلمية حلوان, الثامن , 220-233, April, 2011
    8 - نجوى أحمد عبدالله واعر صفاء محمد على محمد أحمد, أثر استخدام الألعاب التعليمية في علاج صعوبات التعلم النمائية لدي أطفال الروضة, المؤتمر العلمي الأول لكلية التربية بالوادي الجديد, المجلة العلمية -كلية التربية بالوادي الجديد, العدد الأول, 537-573, March, 2006

    Supervisions :

    1- Abu Bakr Muhammad Hafiz Adam, The Factor Structure of Multiple Intelligences Activities among Disabled and Normal Learners in the Primary Stage, M. Sc, 3 January 2013
    Supervisors : Prof. Dr. Salah al-Din Hussein Sharif Dr. Mohab Mohammed Jamal al-Din Stoker Dr. Najwa Ahmad Abdullah forbidding Assistant professor of educational psychology And head of the Department of Psychology
    2- Gaddafi behind Abdul Wahab Mohammed, The effectiveness of the strategy based on active learning Lovely cut professional psychological and verbal interaction skills development for teachers of psychology secondary phase, M. Sc, 1 April 2010
    Supervisors : Prof. Dr. Abdul Hamid Faraj important curriculum professor and deputy Institute of Graduate Studies and Research at the Institute for Educational Studies Dr. Najwa Ahmad Abdullah forbidding assistant professor of psychology and head of the Department
    3- Umniah Masood Ahmed Okasha, Training program based on some principles Therese theory to develop the skills to solve problems and its impact on Reading Comprehension among elementary school students in the New Valley, M. Sc, 2 January 2015
    4- Abu Bakr Muhammad Hafiz Adam, A Training Program Based on Nero-Linguistic Programming in Developing Positive Thinking Skills and its Effection Goal Orientation Among Students of New Valley Faculty of Education , Ph. D., 18 January 2015
    Supervisors : Imad Ahmed Hassan Professor of Educational Psychology Head of the Department of Psychology College of Education, University of Assiut Dr. Najwa Ahmad Abdullah forbidding Professor of Educational Psychology Head of the Department of Psychology

    Awards and Grants :

    1 - " Assiut University Prize for Scientific Distinction " , 2000.
    2 - , 2011.
    3 - " Teaching Excellence Award " , 2001.
    4 - " الاولى " Shield of excellence for women to Arab, 2010.
    5 - " " , 2009.
    6 - " " , 2006.
    7 - " " , 2005.
    8 - " " , 2006.
    9 - " " , 2009.
    Number of courses9 course

    ----Faculty of Education (at New Valley) , Department of Psychology

    ----Faculty of Education (at New Valley) , Department of Psychology

    ----Faculty of Education (at New Valley) , Department of Psychology

    ----Faculty of Education (at New Valley) , Department of Psychology

    ----Faculty of Education (at New Valley) , Department of Psychology

    ----Faculty of Education (at New Valley) , Department of Psychology

    ----Faculty of Education (at New Valley) , Department of Psychology

    ----Faculty of Education (at New Valley) , Department of Psychology

    ----Faculty of Education (at New Valley) , Department of Psychology